Rólunk

Elkötelezett pedagógusok vagyunk, akik teljes szívükkel hiszik, hogy az iskolának, a pedagógusnak van jelentősége és szerepe abban, hogy a céljaiért tenni képes, egymásra nyitott, és együttműködésre nem csak szavakban, hanem tettekben is képes generációk szülessenek.

Mi ilyen világban szeretnénk élni, és Te?

Péter Kata tanulásfejlesztés-tréner

Péter Kata

vezető, tanulásfejlesztés-tréner

drámapedagógus

Több mint 10 éve foglalkozom tanulásmódszertan tanításával, kezdetben gyakorló pedagógusként, iskolai keretek között, később a kooplab-nál. Vallom, hogy a tanulás nem pusztán tanulási technikák összességeként értelmezhető – a tanulás egy komplex folyamat, amelyben óriási jelentősége van annak, hogy ismerjük saját magunkat, tudjunk a magunk számára belső motivációt teremteni, és az adott tanulási célhoz a legjobb tanulási technikát megválasztani.

Hiszem, hogy gyakorló pedagógusként van felelősségünk abban, hogy a gyermekeket a tananyagon kívül megtanítsuk annak elsajátítása módszereire is, tanórai keretek között. A kooperatív technikák használatával ez hatékonyan megvalósítható. 

A 21. század pedagógiájának egyik legnagyobb kihívása a diákok érdeklődésének és motivációjának fenntartása, az aktív tanórai részvétel megvalósítása. A kooperatív technikák alkalmazása a tanórán a tanulásmódszertan tanítása mellett ezt a kihívást is csillagos ötösre teljesíti.

drámapedagógus tréner

Csizmadia Ildikó

drámapedagógus-tréner

pedagógus

Témáim: Összejátszó közösségépítők gyerekeknek, pedagógus közösségépítő workshopok

Összejátszó közösségépítő foglalkozás

Pedagógusként tapasztalatot szereztem a Waldorf pedagógiában, ahol a művészeti nevelés eszközeivel építettem közösséget. Drámatanárként nap mint nap látom, hogy mennyit tesz hozzá a játék, az élményalapú tapasztalás az egyén személyiségfejlődéséhez és a másokhoz való kapcsolódáshoz.

A gyerekek mindennapjaik nagy részét az osztályközösség keretein belül élik. Mennyivel jobb egy olyan közegbe bemenni nap mint nap, amely megtartó, biztonságos és egymás elfogadására épül.

Ezt segítjük osztályközösségeknek szóló közösségépítő-problémamegoldó workshopjainkon. A pedagógus-osztályfőnökkel együttműködve igazodunk az adott közösség igényeihez, megoldandó problémáihoz. 

Tapasztalataim szerint a workshopok során a gyerekek megnyílnak, elfogadóbbá válnak egymás irányába, erősebbek lesznek a kapcsolati hálók – biztonságosabbá válik a tér. A foglalkozás témaválasztásánál meghatározó lehet az aktuális tananyag, ezáltal a gyerekek számára az kézzelfoghatóbbá és életszerűbbé válik.

Mázlisták - közösségépítő foglalkozás iskolásoknak kutyával

Kovács -Czirják Helga és MÁZLI

tréner

Témáim: MÁZLISTÁK tanulás és közösségépítés kutyával

Mázlisták - élményfoglalkozások Mázlival

A kutya jelenléte a tanórákon – legyen szó konkrét tanulási cél megvalósításáról, vagy „csak” közösségépítésről – óriási élmény és motivációs eszköz a gyerekek számára, kortól függetlenül. 

A kutya tükröt tud tartani, egyénnek és közösségnek egyaránt. Segít abban, hogy jobban megismerjük magunkat, és jól rá tudjunk hangolódni egymásra. 

MÁZLI pedig imád gyerekekkel dolgozni, szerves része tud lenni bármely tanulási célú tanórának, éppúgy mint a gyerekcsapat együttműködésének erősítésére szolgáló közösségépítőnek.

Külön megtiszteltetés számára, ha az ő közvetítésével szerezhetnek új ismereteket is a gyerekek arról, hogyan lehetnek jó gazdái és értő partnerei otthoni kedvenceiknek.

Miért velünk?

  5 érv, ami miatt  osztályfőnökként érdemes Velünk dolgoznod

Z

Megoldás fókuszú a hozzáállásunk

Legyen az tanulással vagy a közösségben való léthet kapcsolódó egyéb probléma: arra hozunk megoldást, amit TE osztályfőnökként/tantárgypedagógusként megfogalmazol.

Z

Rezonálunk a diákokra

Kíváncsiak vagyunk és megtaláljuk a hangot a gyerekekkel, osztályközösségekkel. Képesek vagyunk meglátni az egyént is a közösségben!

Z

Életszagúak vagyunk

Nem elméleti síkon, hanem a működőképes gyakorlat felől közelítünk.

Z

Kívül-belül ismerjük az iskolai viszonyokat

A közoktatás adottságaiból és anomáliáiból képesek vagyunk előnyt kovácsolni!

Z

Szeretjük, amit csinálunk

A lelkesedésünk és a türelmünk határtalan, és abból fakad, hogy imádjuk a munkánkat!