KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS AZ ISKOLÁBAN – közösségépítő workshopok
Osztályfőnökként felelősségünk, hogy a ránk bízott diákoknak összetartó, biztonságos és építő közeget biztosítsunk.
Tapasztaltassunk meg a gyerekekkel iskolai környezetben olyan helyzeteket, amelyekben az empátia, az együttérzés, magamért vagy éppen másért való kiállás bátorsága gyakorolható – akár aktuális tananyaghoz kapcsolódóan is.
Valljuk be, minden közösségben vannak időnként problémák is – akár olyanok is, amit csak azzal, hogy beszélünk róla, nem lehet jól megközelíteni, így megoldani sem.
Mind egy működö közösség továbbépítésére, mind egy aktuális probléma kezelésére kiváló eszköz az osztálytermi drámapedagógiai foglalkozás.
KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS tudatosan

2 – 4. osztályosoknak mesés-játékos közösségépítő foglalkozás
A foglalkozás fókusza: EGYÜTTMŰKÖDÉS
A foglalkozás időtartama: 2×45 perc
Nevelési célja: megtapasztaltatni, hogy együtt többek vagyunk, és többre vagyunk képesek, mint egyenként egyedül.
Feldolgozott mese: AZ ÉLET TITKA (Lázár Ervin)

Felsős korosztálynak közösségépítő foglalkozás, workshop
A workshop fókusza választható, a szervező pedagógussal egyeztetve: EGYÜTTMŰKÖDÉS, ERKÖLCSI NORMÁK (árulás, becsület, igazság, hétköznapi hősök).
A workshop időtartama: 3×45 perc
Választható, feldolgozható művek:
EGRI CSILLAGOK, JÁNOS VITÉZ, TOLDI, PÁL UTCAI FIÚK
PROBLÉMAHELYZETEK AZ OSZTÁLYBAN – amelyeken segíthetünk

Kirekesztés, klikkesedés
Csúfolódás, verbális bántalmazás

Csúfolódás, verbális bántalmazás

Bullying, fizikai bántalmazás
Másság elfogadása, tolerancia

Másság elfogadása, tolerancia

Gyászkezelés
KÖZÖSSÉGÉPÍTŐ, PROBLÉMAKEZELŐ FOGLALKOZÁSOK
ÍGY SZERVEZD MEG AZ ISKOLÁDBAN, AZ OSZTÁLYODNAK!
Vedd fel a kapcsolatot velünk!
Hívhatsz bennünket telefonon, vagy írhatsz nekünk. A fontos: körvonalazd néhány mondatban a foglalkozás célját, legyen az tananyaghoz kapcsolódó közösségépítő foglalkozás vagy valamely aktuálisan kezelendő felmerült probléma – bántás, klikkesedés, agresszió!
Küldünk egy részletes javaslatot és árajánlatot a foglalkozásról!
Elfogadást követően a foglalkozást – ha szükséges – finomhangoljuk. Megrendelést és fizetést követően a foglalkozást a megállapodott időben megtartjuk az iskolában.
Visszacsatolás, értékelés
A foglalkozást követően mind a diákok, mint Te pedagógusként értékelitek a foglalkozást. Adunk tanácsot a foglalkozás utánkövetésére, esetleg a következő osztályfőnöki óra – témához kapcsolódó – lebonyolítására is.
Kérdezz Tőlünk bátran!
Ha érdekel a közösségépítő foglalkozás, de többet szeretnél tudni róla!