KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS AZ ISKOLÁBAN – közösségépítő workshopok

Osztályfőnökként felelősségünk, hogy a ránk bízott diákoknak összetartó, biztonságos és építő közeget biztosítsunk.

Tapasztaltassunk meg a gyerekekkel iskolai környezetben olyan helyzeteket, amelyekben az empátia, az együttérzés, magamért vagy éppen másért való kiállás bátorsága gyakorolható – akár aktuális tananyaghoz kapcsolódóan is.

Nézd meg

a drámapedagógia eszköztárát használó ÖSSZEJÁTSZÓ közösségépítő vagy a MÁZLISTÁK tananyagot gyakorló vagy együttműködést erősítő kutyás foglalkozásaink részleteit:

Új esemény

Választható fókuszok alsó tagozatban:

– Tananyaghoz kapcsolódó gyakorló/ismétlőóra (pl.matematika, nyelvtan) (ahol a kutya szerves része az órának – tanulótárs és játékpartner egyben)

– „Tanuljunk kutyául” – értsd meg a kutya jelzéseit!

– Közösségépítés, egymásra való figyelés, együttműködés erősítése az osztályban.

 

A foglalkozások 2×45 vagy 3×45 percben elérhetők budapesti és vidéki helyszíneken egyaránt.

 

 

 

Mázlisták - élményfoglalkozások Mázlival
Közösségépítő élményfoglalkozás kutyával

Választható fókuszok alsó tagozatban:

– Tananyaghoz kapcsolódó gyakorló/ismétlőóra (ahol a kutya szerves része az órának – tanulótárs és játékpartner egyben)

– „Tanuljunk kutyául” – értsd meg a kutya jelzéseit!

– Közösségépítés, egymásra való figyelés, együttműködés erősítése az osztályban.

A foglalkozások 2×45 vagy 3×45 percben elérhetők budapesti és vidéki helyszíneken.

KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS tudatosan

Összejátszó közösségépítő foglalkozás
Közösségépítő foglalkozások alsóban

2 – 3. osztályosoknak mesés-játékos közösségépítő foglalkozás

A foglalkozás fókusza: EGYÜTTMŰKÖDÉS

A foglalkozás időtartama: 2×45 perc

Nevelési célja: megtapasztaltatni, hogy együtt többek vagyunk, és többre vagyunk képesek, mint egyenként egyedül.

Feldolgozott mese: AZ ÉLET TITKA (Lázár Ervin)

4. osztályban választható RUMINI 

Foglalkozás időtartama: 3×45 perc

közösségépítés felsőben

Felsős korosztálynak közösségépítő foglalkozás, workshop

A workshop fókusza választható, a szervező pedagógussal egyeztetve: EGYÜTTMŰKÖDÉS, ERKÖLCSI NORMÁK (árulás, becsület, igazság, hétköznapi hősök).

A workshop időtartama: 3×45 perc

Választható, feldolgozható művek:

EGRI CSILLAGOK, JÁNOS VITÉZ, TOLDI, PÁL UTCAI FIÚK

Közösségépítés-pályaorientáció gimnazistáknak

Rendhagyó „pályaorientációs foglalkozás” nagy gimnazistáknak – közösségépítő foglalkozás, workshop

A workshopon a drámapedagógia eszközeivel egy élethű munkahelyi környezetet szimulálunk, amelyben a diákok aktívan alakítják a történetet, olyan erkölcsi kérdésekre keresve a válaszaikat, hogy mikor mi a fontos: anyagi biztonság-akár önfeladással is járó kompromisszum, vagy kevésbé kiszámítható jövő- emberi kapcsolatok- bizalom. 

A workshop időtartama: 3×45 perc

 

RÓLUNK MONDJÁK

FRISS TAPASZTALATOK – ÉRTÉKELÉSEK

Közösségépítő foglalkozás az iskolában

Kata egy élvezetes kooperatív csapatépítő délelőttött tartott a 3.osztályunkban ami segítette az évkezdésünket.

A gyerekek nagyon élvezték, volt aki megkérdezte, ez minden héten lesz? Mindenkinek ajánljuk ezt a csapatépítő foglalkozást, mi már szervezzük a következőt Katával.

Szendrei Éva

pedagógus, Orchidea Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Budapest

Összejátszó közösségépítő foglalkozás

ÖSSZEJÁTSZÓ közösségépítő élményfoglalkozások

 Nézd meg, mit mondtak a foglalkozásokról a gyerekek – kattints a videók lejátszásához!

ÖSSZEJÁTSZÓ közösségépítő élményfoglalkozás

PÁL UTCAI FIÚK közösségépítő élményfoglalkozás a gödöllői Szent Imre Katolikus Általános Iskolában

5. osztály

Összejátszó élményfoglalkozás - RUMINI

RUMINI közösségépítő élményfoglalkozás a veresegyházi Kálvin Téri Református Általános Iskolában

4. osztály 

PROBLÉMAHELYZETEK AZ OSZTÁLYBAN – amelyeken segíthetünk

közösségépítés az iskolában

Kirekesztés, klikkesedés

Csúfolódás, verbális bántalmazás

közösségépítés az iskolában

Csúfolódás, verbális bántalmazás

közösségépítés az iskolában

Bullying, fizikai bántalmazás

Másság elfogadása, tolerancia

közösségépítés az iskolában

Másság elfogadása, tolerancia

közösségépítés az iskolában

Gyászkezelés

KÖZÖSSÉGÉPÍTŐ, PROBLÉMAKEZELŐ FOGLALKOZÁSOK

ÍGY SZERVEZD MEG TE IS AZ ISKOLÁDBAN, AZ OSZTÁLYODNAK!

v

Vedd fel a kapcsolatot velünk!

Hívhatsz bennünket telefonon, vagy írhatsz nekünk. A fontos: körvonalazd néhány mondatban a foglalkozás célját, legyen az tananyaghoz kapcsolódó közösségépítő foglalkozás vagy valamely aktuálisan kezelendő felmerült probléma – bántás, klikkesedés, agresszió!

Küldünk egy részletes javaslatot és árajánlatot a foglalkozásról!

Elfogadást követően a foglalkozást – ha szükséges – finomhangoljuk. Megrendelést és fizetést követően a foglalkozást a megállapodott időben megtartjuk az iskolában.

R

Visszacsatolás, értékelés

A foglalkozást követően mind a diákok, mint Te pedagógusként értékelitek a foglalkozást. Adunk tanácsot a foglalkozás utánkövetésére, esetleg a következő osztályfőnöki óra – témához kapcsolódó –  lebonyolítására is.

Kérdezz Tőlünk bátran!

Ha érdekel a közösségépítő foglalkozás, de többet szeretnél tudni róla!