ISKOLAI TANULÁS TRÉNINGEK diákközösségeknek
3-4. osztály
Már alsóban fontos megalapozni az önálló tanulást, ki kell alakítani alaprutinokat, hogy később tudjon mire építeni a gyerek.
Az iskolai Tanulás tréning 3-4. ebben segít, a korosztály igényeinek megfelelően játékosan, sok mozgással, tapasztalással.
Nézd meg a korosztály számára speciálisan kialakított tanulás tréning tematikáját!
5-6. osztály
Felső első két évében meg kell szokni sok új tantárgyat és tanítási stílust, új tanárokat. Nő a tananyagmennyiség, rendszeresek a számonkérések.
Az iskolai Tanulás tréning 5-6. a korosztály igényeinek megfelelően segít a gyerekeknek, hogy jól vegyék az akadályokat felsőben is.
Nézd meg az igényeik szerint testreszabott iskolai tanulás tréning tematika részleteit!
7-10. osztály
Ez a korosztály már gimnazista, vagy gimnazistának készül. Vagy megtapasztalta már, mennyire másképp kell tanulni, mint általános iskolában, vagy hamarosan fogja. Még az utolsó pillanatokban van, hogy a tanulási módszerei megváltoztatásával javítsa az eredményeit, és – ami ebben a korban a legfontosabb – csökkentse a tanulásra szánt időt.
Nézd meg az iskolai tanulás tréning számukra testreszabott tematikáját!
Hogyan tanulunk az iskolai Tanulás tréningeken?
Kooperatív módszerekkel
Az iskolai tanulás tréningek nem előadások, ahol a résztvevő passzívan fogadja be, amit az oktató a pulpitusáról állít. Gyakorlatorientált, interaktív, a diákok aktív, cselekvő részvételével zajló foglalkozások.
a feladatok kapcsán folyamatos interakcióban vannak társaikkal, így fejlődnek olyan szociális készségek, mint az egymásra figyelés, türelem, a másik gondolatának tisztelete, konszenzuskeresés képessége
megszilárdul a felelősségvállalás képessége, hiszen a feladatokban meghatározott egyéni felelősséggel vesznek részt
fejlődnek a gondolkodási, tanulási képességek, hiszen a társas interakciók miatt sok különböző típusú ingert kap az agy
magasabb a foglalkozások élvezeti értéke – a diákok szeretnek egymással-egymástól tanulni, kooperatív helyzetekben sokkal érdeklődőbbek, aktívabbak, motiváltabbak
A kép a budapesti Szent István Gimnázium 7. osztályának tanulás tréningjén készült.
Friss, aktuális…
Itt voltunk nemrég…
Iskolai tanulás tréning a Te osztályodban!
A közös fotónk helye 🙂
Iskolai, csoportos tanulási tréninget kerestem a hetedikes osztályomnak, olyan “tanulásmódszertan” jellegűt, ami hasznos, gyakorlati tanácsokkal, életszerű praktikákkal látja el őket. Katára az interneten találtam rá és nagyon meg vagyunk elégedve, a gyerekek nagyon élvezték a foglalkozást, jól elfáradtak és hasznosnak találták ezt a 6 tanórás, tömény, mégsem száraz vagy unalmas blokkot. Tanultak vázlatírást, jegyzetelést, önálló tanulást segítő technikákat és megismerték a motiváció generátort. Köszönjük
Két osztály, egy iskola: tanulás tréning a pátyi Bocskai István Általános Iskola negyedikesei és hetedikesei számára. Egy dolog volt ugyanaz: kooperatívan, egymással együttműködve a tanórán is lehet élmény a tanulás – úgy, hogy közben még a tanuláshoz szükséges képességeket fejlesztjük, vagy épp jegyzetkészítést gyakorlunk.
Az internetes böngészéseim során találtam a kooplab honlapját. Szimpatikus lett Kata és az, amit képvisel: megszerettetni a tanulást!
Mivel negyedikeseim vannak, és jövőre beindul az igazi TANULÁS, szerettem volna, ha segítséget nyújt ehhez.
Sok-sok előzetes beszélgetés az osztályról és egyeztetés után jött el hozzánk egy délelőttre, Pátyra, a 4. c osztályba. A gyerekek nagy izgalommal várták és mondhatom nagyon izgalmas és tartalmas délelőtt volt. Minden gyerek megtudhatta, melyik tanulási módszer a leghatékonyabb a számára, közben agyuk működését is megismerték. Sok AHA élményük volt: ,,ja, hát ezért segít a zenehallgatás nekem a tanulásban!”stb.
Volt játék, verstanulás, gondolattérkép. Nagyon gyorsan telt az idő, Kata személyiségével elvarázsolta a gyerekeket, végig együttműködők és aktívak voltak.
Nekem is óriási inspirációt adott ez a délelőtt, azóta is haladunk ezen az úton, használjuk a technikákat, bővítjük tanulási stratégiáinkat.
Köszönjük Kata!
Szuperül érezték magukat, és hasznos volt a foglalkozás. Különösen az a része, hogy megtanulják az együttműködést. Ebben a korban még állandóan a kompetencia dominál, és nem látják be, hogy a 4 különböző irányban húzott szekér nem fog előre menni. A gyakorlatok jók voltak, hogy lássák a közös munka előnyét és hasznát. Szintén tanultak abból a részből, hogy hogy kell adatot gyűjteni az előadáshoz. Hogy milyen forrásokat és hogyan kell keresni. A gyerekek mindenképp profitáltak a programból. Egész biztos, hogy okosabban, tudatosabban fogják ezentúl a prezentációikat készíteni. Köszönjük szépen, hogy eljöttél hozzánk!
Az érdi Bólyai János Általános Iskola hetedikesei számára már a második tréninget tartjuk – idén a motiváció volt a fókuszban. A tréning közös, szülői és pedagógusi szervezésben valósult meg.
Pedagógusok mondták…
Tapasztalatok az iskolai tanulás tréningről
Fontosnak tartottam, hogy a friss gimnazista gyerekeim kezébe egy komplett tanulástechnikai eszköztárat adjak, még az első félévben. A tréning nagyon jól sikerült, a gyerekek hasznosnak tartották. Különösen a kooperatív csoportmunkás feladatokat szerették, és az önismeretre vonatkozó részeket értékelték. A szülőktől is pozitívak a visszajelzések. Amit különösen értékeltem, hogy a tréner maximálisan figyelembe vette az osztályom igényeit, és teljességgel ránk szabta a tematikát.
Nálunk szerencsére nagyon összetartó szülői közösség van, sikerült a tréninget iskolaidőben, az iskolában megszervezni. Pozitívak a visszajelzések a többi szülőtől, a gyerekek nagyon élvezték a foglalkozást, a közös munkát. Sok újat és hasznosat tanultak.
A történelmet a legidőigényesebb tanulni – ezt szokták mondani a gyerekeim. A tavaszi karantén ideje alatt meg kellett tapasztalniuk, milyen ha önállóan kell tananyagrészeket feldolgozniuk. Okulva ebből a szeptembert tréninggel kezdtük. Nagyon örülök, mert így a novemberi online oktatás már felkészültebben érte őket. Sokkal kevesebbet panaszkodtak, és úgy tűnik, hogy a tanult módszereket alkalmazzák.
Az alsó után felsősnek lenni nehéz feladat, ezért gondoltam, hogy felvetem a szülőknek, támogatnának-e ebben. A tréning megvalósult, a gyerekek lelkesek voltak, sok újat hallottunk. Azóta én is próbálok az óráimon önálló tanulásra nevelő feladatokat kitalálni. Nagyon köszönjük.
Diákok mondták…
Tapasztalatok az iskolai tanulás tréningről
8. osztályosok értékeltek egy hétvégi 2 napos tanulás tréninget (budapesti Németh László Gimnázium/szülői szervezés). Lapozz bele!
Iskolai tanulás tréning Velünk – a Te osztályodnak
Vedd fel Velünk a kapcsolatot!